Parametry techniczne drog krajowych

Historia rajdowej jazdy sięga pod koniec 1800 roku. Uważa się, że pierwszy usankcjonowane wyścig był w Paryżu w 1894 roku i była sponsorowana przez francuską gazetę, Le Petit Journal. Zwycięzcy wygrał wyścig na podstawie uznania obserwatorów, którzy podróżowali z każdym kierowcą.
Po raz pierwszy impreza odbyła się w Paryżu, bramy przeciwpowodziowe były otwarte i wyścigi drogowe stały na porządku dziennym po całej Francji i Europie. Jak rally wyścigi stały się bardziej popularne i prędkości zaczęła wzrastać do niebezpiecznego poziomu, podjęto kroki, aby rozpocząć wyścigi na zamkniętych obiegów kursu.
Niewiele osób wie , że Tour de France był test wytrzymałościowy samochodowe również. Tour De France Rajd trwał od 1906 do 1937 roku i był jednym z najbardziej popularnych wyścigów rajdowych na świecie. Najbardziej godnym uwagi wydarzeniem tego czasu jednak, był Rajd Monte Carlo, który rozpoczął się w 1911 roku i ustawić poprzeczkę na przyszłość wyścigów rajdowych. Rajd Monte Carlo stanie się imprezą cykliczną, z wyjątkiem ciemnych okresów podczas I wojny światowej i II wojny światowej. Rajd Monte Carlo jest nadal jednym z klamrami World Rally Championship (WRC) do dnia dzisiejszego.
Włochy, Niemcy i Anglia Wszystkie wystawił swoje własne wersje ras. wyścigów rajdowych Włoch rozpoczęła się w 1895 roku i obejmowały rally jest przez góry i wokół wysp. Brytania wystawił Mile Trial 1000, do 15 dni rajdu, który łączył wszystkie miasta. Podczas gdy Niemcy wystawił wyścigów rajdowych początek w 1906 roku, które zawarte wspina górka i czasówki.
W 1961 roku powstały początki co wyścigi rally obecnie stało. prawo brytyjskie nie pozwoli na zamknięcie swoich autostradach więc zaczęli trzymać wyścigi na drogach leśnych żwiru. Wkrótce inne kraje poszły, ale nie było aż do 1973 roku, że World Rally Championship połączeniu wszystkich imprezach rajdowych pod jednym patronatem.
WRC ma teraz harmonogram 13 wyścigu, który przemieszcza się w całej Europie i zawiera jeden wyścig przez Meksyk. Wszystkie kursy podróżować teraz przez bocznych drogach w krajach przyjmujących i są testy ekstremalnej wytrzymałości do samochodów rajdowych i kierowców. Harmonogram WRC bierze sterowniki poprzez śniegu w zimie na działanie wysokich temperatur w okresie letnim.
Jamie Carruthers
- autor artykułu